لزوم استفاده از عایق پشم سنگ به عنوان بهترین عایق صوتی

لزوم استفاده از عایق پشم سنگ به عنوان بهترین عایق صوتی

 

یکی از مشکلات رایج در جوامع امروز آلودگی صوتی است و عایق پشم سنگ بعنوان بهترین عایق صوتی کارایی بی نظیری را ارائه می دهد.

بنابراین از عایق صوتی نه تنها در بخش های صنعتی بلکه در بخشهای اداری وبه صورتی که در کشور های پیشرفته و توسعه یافته یکی از معیارهای ارزش گذاری ملک علاوه برعایق کاری حرارتی ، عایق کاری صوتی ملک نیز می باشد.

اگر چه این موضوع در کشورهای پیشرفته به جد پرداخته شده اما متاسفانه در کشور ایران به خصوص در بخشهای اداری و مسکونی جهت کاهش هزینه ها در عملیات ساخت و ساز و دست یافتن به سود بیشتر در بسیاری از پروژه های در حال ساخت ویا ساخته شده فاقد عایق صوتی استاندارد بوده است.

در نتیجه باعث عبور صوت به محیط های پیرامون می شود و آرامش مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

به منظور کاهش انتقال صوت به محیط پیرامون از پوششی به نام عایق صوتی که از جنس پشم سنگ می باشد، استفاده می گردد که از لحاظ کیفی بسیار مطلوب و کارامد می باشد .

بهترین عایق صوتی

عایق صوتی پشم سنگ

عایق مناسب

با توجه به تحقیقات انجام شده درباره پشم سنگ تخته ای، این نوع عایق به عنوان عایق صوتی ،استفاده از چگالی 100 الی 150 کیلوگرم بر متر مکعب و ضخامت 5 الی10 سانتیمتر عایق پشم سنگ برای جلوگیری از انتقال صوت تاثیر گذار می باشد.

با حدود 2 درصد هزینه بیشتر در ساختمان در هنگام ساخت می توان بیش از 80 درصد در مصرف انرژی (جلوگیری از انتقال انرژی از دیوارهای خارجی)  صرفه جویی کرد.

یکی از مشکلات جامعه امروز ساختمان هایی با طبقات چند واحدی است.

به طوری که واحد ها  به هم دیگر چسبیده ساخته شده اند و در بعضی مواقع واحدهایی که در وسط دو واحد کناری قرار گرفته دو تا دیوار مشترک دارند و این بزرگترین معزل حریم شخصی و خصوصی می باشد  و آرامش را از منازل ربوده به طوری که حتی در داخل منزل هم در بین دیوارهای داخلی نیز این مشکل به وضوح به چشم می خورد.

دیوارهای نازک سرویس بهداشتی ، حمام و اتاق خواب به قدری ضعیف کار شده اند که به راحتی صداهای کوچک را هم نیز از خود عبور می دهند. عایق پشم سنگ در دیوارهای مشترک  به منظور کاهش صدا هایی مانند صحبت کردن ،صدای موزیک ،صدای تلویزیون، مکالمه با تلفن به کار می رود . این نوع عایق صوتی در دیوار مشترک برای مصارف خانگی و اداری  که درواقع صداهایی که با فرهنگ آپارتمان نشینی در تضاد است  را کاهش می دهد .

نحوه انتقال صدا

در مبحث انتقال صداگفتنی است که به دو طریق انتقال صدا انجام می شود یکی ازطریق هوا و دیگری از طریق ضربه .

در مکانیزم انتقال صوتی از طریق هوا  ، آلودگی صوتی از طریق هوا از منبع  صوتی منتقل می شود .

مانند سروصدای خودروهای درون خیابان ،تجهیزات مکانیکی  ،سیستم های تهویه هوا .

در مکانیزم ضربه آلودگی صوتی از درون خود اجزا سازه منتقل می شود مثل صدای راه رفتن و دویدن در طبقه بالا ، ضربه به دیوار ویا بستن درب . بنابراین امروزه با افزایش آلودگی صدا لزوم استفاده از عایق صوتی پشم سنگ بیشتر نمایان می شود .

امید است این شرکت با ارائه بهترین کیفیت  عایق صوتی از جنس پشم سنگ بتواند محیط آرام و راحتی را برای شما فراهم آورد.