عایق کاری سقف ساختمان

عایق کاری سقف ساختمان بوسیله عایق پشم سنگ تخته ای

عایق کاری سقف از دو طریق امکان پذیر است

  • ازداخل ساختمان(لایه میانی سقف)

  • از روی پشت بام

عایق پشم سنگ تخته ای  با دانسیته  80 کیلوگرم بر متر مکعب  و ضخامت  50 میلیمتر پرکاربردترین نوع عایق در صنعت ساختمان سازی است که بر ای عایق کاری  دیوار ها ، کف ساختمان  و سقف  استفاده می شود .

عملیات عایق کاری سقف از داخل بوسیله عایق پشم سنگ تخته ای با دانسیته 80 و ضخامت 50 میلیمتر وپوشش سقف کاذب انجام می شود . امازمانی که بخواهیم سقف را از روی پشت بام عایق کنیم توصیه می شود حداقل از عایق تخته ای با دانسیته 120 کیلوگرم بر متر مکعب  و ضخامت 50 میلیمتر استفاده شود بدین معنی که می توان از دانسیته و ضخامت بالاتری هم برای این کار استفاده کرد . این نوع عایق در اقلیم های بسیار سرد و بسیار گرم  برای جلوگیری از اتلاف انرژی و نفوذ گرما و سرمای شدید به داخل ساختمان بسیار مناسب می باشد و در مواردی با روکش فویل آلومینیوم  به صورت یک طرف فویل ویا دوطرف فویل برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به پشم سنگ  به کار می رود.

زمانیکه سیستم سقف به صورت مکانیکی بسته شد هرتخته عایق پشم سنگ  72/0 مترمربع از سقف را پوشش می دهد زیرا هر تخته  عایق پشم سنگ تخته ای به طور استاندارد دارای ابعاد  0.6*1.20 متر می باشد.پس از اینکه عایق کاری انجام شد عملیات کف سازی مناسب بوسیله پوکه (  عایق رطوبتی ) و ملات ماسه و سیمان  انجام میشود و در نهایت پوشش ایزوگام برروی آن قرار می گیرد .