عایق کاری پشم سنگ در هتل ها

عایق کاری صوتی و حرارتی هتل

عایق کاری پشم سنگ در هتل ها ویا ساختمانهایی که بالاتر 18 متر ارتفاع دارند ( برج ها) همواره با چالش های متعددی در مورد شرایط عایق کاری و استاندارد های ایمنی آتش نشانی روبرو هستند.

عایق پشم سنگ در هتل ها به منظور جلوگیری از انتقال صدا و کاهش انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش هتل ها و درنتیجه کاهش هزینه های گرمایشی و خنک سازی به کار می رود .

ضریب انتقال حرارت موضوع مهم و کاربردی در انتخاب عایق مناسب می باشد (لطفا در این خصوص مقاله ضریب انتقال حرارت چیست را مطالعه فرمائید)

امروزه رقابت شدیدی بین هتل ها برای  راحتی حال مسافران ایجاد شده است .از آنجایی که معمولا” هتل ها در مراکز شهرها و نزدیک به فرود گاهها و قطارهای شهری ساخته می شود سروصدای زیادی به داخل هتل انتقال می یابد و باعث نارضایتی  و شکایت مسافران می شود .

عایق معدنی پشم سنگ با الیاف نامنظم و فشرده خود مانع انتقال صدا تا 70 دسی بل می شود . بنابراین عایق کاری  درهتل ها از الزامات در صنعت هتل داری  می باشد .

پشم سنگ در هتل

پشم سنگ در هتل

هتل شرایتون

بعنوان مثال هتل شرایتون نیویورک تایمز اسکوئردر منهتن میباشد این هتل دارای فروشگاه می باشد وبه محل های مهم و شلوغ شهر نزدیک است از جملع میدان تایمز ، فرودگاه لگوردیا ، پارک مرکزی ، مجسمه آزادی و تئاتر برادوی و بالاخره در نزدیکی ایستگاههای حمل و نقل مسافران و رستورانها و کافه های بسیاری می باشد و این هتل با عایق کاری مناسب محیط بسیار راحتی (محیط ساکت و آرام) را برای مسافرانش فراهم ساخته است.

معمولا” برای عایق کاری هتل ها عایق تخته ای با دانسیته 100 کیلوگرم بر متر مکعب و ضخامت 8 الی 10 سانتیمتر بکار برده می شود تا مانع انتقال صدا از بیرون به داخل هتل و انتقال صدا بین طبقات و راهرو ها و دیوارهای اتاقهای هتل  و به خصوص دیواره های بیرونی هتل شود.

همچنین در هتل ها عایق پشم سنگ با مقاومت حرارتی بالای 1000 درجه سانتیگراد محیط امنی برای جان مسافران و به حداقل رساندن آسیب به دارایی های با ارزش آنان و ایمن کردن سرمایه گذاری در هتل ها  در زمان حریق منجر می شود .

در زمان حریق آسانسورها و پله برقی ها از کار می افتند و خروج کلیه مسافرین از طریق  راه پله های اضطراری انجام می شود. اینگونه زمان بیشتری برای خارج شدن کلیه مسافران و کارکنان هتل نیاز است.

عایق های حرارتی بکاررفته در هتل ها مانع گسترش آتش و ایجاد گاز سمی خطرناک می شود . وبا محافظت از ساختار ساختمان زمان بیشتری را برای حفاظت جان مسافران می خرد. از این رو آتش نشانها زمان بیشتری را برای کنترل آتش دارند.