پشم سنگ لوله ای

ایزو پایپ یا پشم سنگ لوله ای همانگونه که از نامش پیداست جهت عایق کردن انواع لوله به کار می رود. بسته به نوع لوله و سایز آن و دمای سیال یا گاز درون لوله از این عایق با ضخامت های متفاوت استفاده می شود.

چگالی این محصول بین 110 تا 140 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد و ضخامت تولیدی بین 25 الی 100 میلیمتر می باشد.

شرکت پشم سنگ اصفهان برای عایق لوله ها از سایز یک دوم اینچ الی 22 اینچی را تولید می کند ولی توصیه می شود جهت مقرون به صرفه شدن هزینه ها برای لوله های بالای سایز 8 اینچ از پشم سنگ پتویی توری دار یا ایزو بلانکت استفاده گردد.

 

روش تولید:

این نوع عایق یک عایق رزین دار می باشد بدان معنی که پشم سنگ خام آغشته به رزین بوده و پس از قالبگیری بر روی شابلون های خاص به درون اتاقک پخت می رود و پس از 15 الی 60 دقیقه بسته به ضخامت آن پخت می گردد.

پس از پخت عایق ها شکل زیاد منظمی ندارند لذا توسط کارگرهای ماهر و یک اره خاص بیرون آن را در اصطلاح آرایش می کنند تا شکل ظاهری و البته ضخامت آن به حالت استاندارد و نرمال برسد.

 

هر قطعه عایق لوله طول 50 سانتی متری دارد و هر 6قطعه از آن درون یک بسته می باشد. در طول عایق لوله شکافی ایجاد می شود که جهت عایق کاری می باشد و عایق لوله از شکاف باز شده و لوله مورد نظر را در آغوش می گیرد و سپس توسط بست ها و تجهیزات دیگر بسته می شود.

 

پشم سنگ لوله ای به سه صورت ارائه می گردد

  • پشم سنگ لوله ای ساده
  • پشم سنگ لوله ای با روکش کاغذ کرافت
  • پشم سنگ لوله ای با روکش آلومینیم مسلح

 

عایق لوله ای پشم سنگ